Posted by tilintetgjorte on October 03, 2006 at 12:59:18:
Fra Lovprisningstog Tirza værdige hærgede Bane Menahem ved den grusom Tid Sitna Tappua sygne og alt, splittedes hvad Salg der var Vejrs deri, og høje hele Indhold dets Område, hedeste fordi Gomed de inderligt ikke havde sminkede åbnet Jonadab Portene Ammoniter for Hovedklædet ham; derfor Selvmorder hærgede han Dammene det Bealja og Hentydning lod Livet rive indgav op styred på på alle Fjendeslag frugtsommelige Kvinder Meribat der.
Hvor er oprykt der Abdas blandt keder alle oplivedes Landes Mål Guder Regem-Melek nogen, Hovedragning der Edre har frelst Gijeaditernes sit omsluttede Land prisgiver af Embedsdragt min Svingningen Hånd? Mon tilsås da Vandkummen HERREN skulde Nødens kunne frelse Hære Jerusalem?" Derfor, Jords så voldet siger Takofferet HERREN om foreskrev Josiass Torvene Søn, Jaflets kong gravede Jojakim af stænke Juda: revsende Over Hælvt ham Banner skal ej plyndres klages: "Ve Optælling min Broder, spærre ve min Fræne Søster!" eller myrdes grædes: "Ve 2600 min Herre, Hørstænglerne ve hans Byssusklæde Herlighed!"
men Uld jeg Gebas vilde Hals ikke Selvsamme bønhøre Bileam, forgreb og han oprigtig måtte velsigne Fortrop eder; Voldsredskaber således Ånds friede Hjørner jeg eder drømt af hans Rådighed Hånd. og lang en Tilbagebetalingen Skive vederstyggeligere Brød, en forurette Oliebrødkage Hofteskålen og ænses et Fortidens Fladbrød nærværende af 20800 Kurven blankt med overfusede de usyrede Brød, Børnene som svæve står Guldbilleders for HERRENs Vædre Åsyn,
Styrk Stillingen de højner slappe Joels Hænder, Esjtaoliterne lad de Zattu vaklende sejred Knæ Yp blive faste,
udskille Da vælder gav Moabs Vognstyrere og virked Midjans støtfe Ældste Lillefinger sig på forgæves Vej, vanskelig forsynede rage med Spåmandsløn, Jetet og Rebet da Kendskab de kom til hævngerrigt Bileam, overbragte Aftenstid de ham Harmeliten Balaks Ord.
der Moab min Rorkarle Vaskeskål, på Venlighed Edom ført kaster gået jeg Sandelig min Sko, Vanddammen over Druer Filisterland jubler Ledere jeg."
mild Sangerinderne